Superliga sp. z o. o. laureatem prestiżowej nagrody Sport Biznes Polska za transformację cyfrową w 2022 roku. To drugi rok z rzędu, kiedy spółka została uhonorowana nagrodą SBP w tej kategorii, stając się jednym z liderów komunikacji cyfrowej w polskim sporcie.
21 marca w hotelu Hilton w Warszawie, podczas Gali Sport Biznes Polska, Superliga sp. z o. o. otrzymała nagrodę w kategorii „Transformacja Cyfrowa” w 2022 roku. Nagrody SBP to prestiżowe wyróżnienia przyznawane osobom, markom i organizacjom stawiającym na rozwój, popularyzację czy wprowadzanie innowacji w świecie sportu i biznesu.
Superliga została doceniona m.in. za wprowadzenie nowoczesnych i ujednoliconych platform internetowych Stellis One dla klubów występujących w PGNiG Superlidze i PGNiG Superlidze Kobiet, rozwój aplikacji mobilnej oraz szeroko zakrojoną współpracę z TikTokiem.
– Należą się tu ogromne podziękowania dla całego zespołu Superligi, klubów występujących w PGNiG Superlidze, PGNiG Superlidze Kobiet oraz naszych partnerów na czele ze sponsorem tytularnym PGNiG z Grupy Orlen. Całe środowisko włożyło ogrom wysiłku, by wdrożyć nowe projekty cyfrowe, które będą dla piłki ręcznej niezwykle ważnym motorem napędowym w kolejnych latach. Rozwój produktów cyfrowych to kierunek, który obraliśmy sobie jako strategiczny kilka lat temu. Teraz ta praca daje widoczne efekty, a my konsekwentnie pokazujemy, że rozgrywki najwyższego szczebla piłki ręcznej w Polsce mogą być atrakcyjne, nowoczesne i angażujące – nie tylko w halach, ale również w świecie cyfrowym, który dziś jest najważniejszym punktem styku z kibicem. Co niezwykle ważne, to jeszcze nie koniec naszego rozwoju w tym obszarze – mówi Piotr Należyty, Prezes Superligi sp. z o.o.
Kapituła złożona z 60 ekspertów z branży biznesu sportowego doceniła Superligę m.in. za projekt wdrożenia nowoczesnych, zautomatyzowanych platform internetowych. W ostatnich miesiącach Superliga, przy współpracy ze Stellis One, oddała w ręce kibiców już 15 nowoczesnych platform internetowych klubów wstępującym w PGNiG Superlidze i PGNiG Superlidze Kobiet. To transformacja znacznie zwiększająca efektywność komunikacji z kibicem piłki ręcznej, który na każdej z platform w czasie rzeczywistym ma dostęp do najważniejszych materiałów o swoim klubie: terminarzy i wyników, tabel, statystyk, skrótów z meczów, aktualności oraz łatwego zakupu biletów. To tym bardziej istotne, że oddane do tej pory platformy odwiedza rocznie ponad 640 tysięcy użytkowników. Przykładowa strona TUTAJ.
W 2022 roku Superliga postawiła również na grywalizację, wprowadzając do swojej aplikacji mobilnej nowatorskie rozwiązania, które pozwalają kibicom realnie wpływać na wydarzenia związane z rozgrywkami. To m.in. wybieranie zawodnika i zawodniczki meczu, głosowanie na gracza miesiąca czy branie udziału w quizach z wiedzy o piłce ręcznej. Aplikacja, od momentu uruchomienia modułów grywalizacji, zanotowała kilkukrotny wzrost liczby użytkowników. W ciągu roku liczba rejestracji zbliżyła się z kilku do blisko 20 tysięcy. W aplikacji oddano ponad 25 tysięcy głosów na MVP Meczu czy najlepszego zawodnika i zawodniczkę tygodnia. Więcej o aplikacji TUTAJ.
Kapituła doceniła również współpracę Superligi z TikTokiem, w ramach której zorganizowano Mecz Gwiazd, podczas którego gwiazdy sportu, kina i TikToka zagrały pokazowy mecz w piłkę ręczną, promując tym samym świadomość na temat problemów osób zmagających się z autyzmem. Przez cały 2022 rok popularni twórcy pojawiali się również na wybranych spotkaniach PGNiG Superligi i PGNiG Superligi Kobiet, promując tym samym widowisko sportowe związane z piłką ręczną wśród swoich odbiorców. Działania te przełożyły się na ponad 60 milionów zasięgu treści o Superlidze wygenerowanym na TikToku.