Cztery zespoły ORLEN Superligi i dwie drużyny ORLEN Superligi Kobiet podpisały umowy na promocję Polski poprzez sport. Zespoły grające w europejskich pucharach będą promować turystyczne walory naszego kraju, za co mogą otrzymać łącznie kilka milionów złotych. Projekt realizowany jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną.

Promocja Polski poprzez sport obejmuje przedstawicieli sześciu dyscyplin sportowych, którzy wywalczyli w swoich ligach miejsca premiowane grą w europejskich pucharach lub ich eliminacjach. Dyscypliny objęte projektem to: piłka ręczna, piłka siatkowa, piłka nożna, koszykówka, tenis stołowy oraz hokej na lodzie.

– Bardzo się cieszę, że do grona drużyn, które będą promowały Polskę poprzez udział w rządowym projekcie Poland.Travel, dołączą kluby piłki ręcznej. Zawody sportowe uznawane są za jedne z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do odbiorcy z informacją i przekazem produktowym, z uwagi na wywoływane emocje oraz zaangażowanie widzów, zaś piłka ręczna to jedna z najpopularniejszych dyscyplin na naszym kontynencie. Cieszę się, że dzięki środkom otrzymanym w ramach nawiązanej z Polską Organizacją Turystyczną oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki współpracy, kluby reprezentujące nas w pucharach będą mogły osiągać jeszcze większe sukcesy. Jestem przekonany, że łącząc nasze doświadczenia i środowiska, możemy skutecznie pokazać Polskę jako atrakcyjną destynację turystyczną mówi Minister Sportu i Turystyki Kamil Bortniczuk.

W 2023 roku na realizację projektu przewidziano łącznie kwotę 51,5 milionów złotych. Część z tej puli trafi do zespołów występujących w ORLEN Superlidze, które w tym sezonie zagrają w europejskich pucharach, są to: Industria Kielce, ORLEN Wisła Płock, Górnik Zabrze i KGHM Chrobry Głogów oraz dwóch najlepszych zespołów poprzedniego sezonu ORLEN Superligi Kobiet: KGHM MKS Zagłębia Lubin i MKS FunFloor Lublin.

Rodzime drużyny składające się między innymi z gwiazd światowego formatu prezentują godny poziom na europejskich parkietach i przyciągają tysiące widzów nie tylko przed telewizorami, ale i w halach sportowych. To wręcz idealna okazja do tego, by zaprezentować Polskę piękną, z bogatą historią, tradycją, dziedzictwem, rozwiniętą infrastrukturą, oferującą wysoką jakość i standardy usług w korzystnej cenie, a nade wszystko gościnną. Wierzę, że projekt promujący nasz kraj poprzez hasło i portal „Poland.Travel” z jednej strony przyczyni się do finalizacji trudnego procesu odbudowy turystyki przyjazdowej, a z drugiej wpłynie na wzrost pozycji oraz roli państwa na arenie międzynarodowej przyznaje wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marcin Różycki.

Przy określaniu podziału środków kluczową kwestią jest czy cel zadania, jakim jest promowanie Polski przez dany klub występujący w europejskich pucharach, został zrealizowany. W pierwszym etapie kluby deklarują świadczenia promocyjne w tym zakresie oraz estymują ich zasięgi reklamowe, które mogą wygenerować. Wśród świadczeń wyróżnić można między innymi: ekspozycję logotypu Poland.Travel na koszulkach meczowych, bandach led oraz dedykowana komunikacja w mediach digitalowych.

W ORLEN Superlidze i ORLEN Superlidze Kobiet mamy kluby, które od lat rywalizują na arenie międzynarodowej, odnosząc w rozgrywkach duże sukcesy. To duma nie tylko dla ligi i kibiców poszczególnych zespołów ale również wszystkich naszych rodaków. Mecze z udziałem polskich drużyn piłki ręcznej w Europie to miliony telewidzów spoza naszego kraju i szerokie zasięgi komunikacyjne w digitalu. Cieszę sę, że te walory zostały dostrzeżone i kluby z ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet będą promować nasz kraj jako atrakcyjny turystycznie. Zastrzyk pieniędzy do klubowych budżetów przyczyni się również do wzmoceninia i jeszcze większego rozwoju zespołów piłki ręcznejkomentuje Piotr Należyty, prezes Superligi sp. z o.o.

– W tym sezonie uczestniczymy w rozgrywkach Ligi Mistrzyń i z tego powodu rozegramy 14 meczów więcej w sezonie. Dzięki zainicjowanemu przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej projektowi promocji Polski poprzez sport i pozyskanym z tego tytułu środkom, będzie nam zdecydowanie łatwiej zorganizować międzynarodowe wyjazdy, logistykę i organizację spotkań w europejskich pucharach dodaje Witold Kulesza, prezes KGHM MKS Zagłębia Lubin i Członek Rady Nadzorczej Superligi Sp. z o.o..