W poniedziałkowe popołudnie odbyło się spotkanie przedstawicieli klubu SPR Wisła Płock z Kibicami. Zebrani dyskutowali o budżecie, zespołach oraz akcjach marketingowych. Zapraszamy na podsumowanie!
Na poniedziałek – 29 sierpnia, zaplanowano spotkanie przedstawicieli klubu SPR Wisła Płock z Kibicami. W rozmowach udział wzięli – Prezes Zarządu – Robert Czwartek, Dyrektor Sportowy – Adam Wiśniewski oraz Kierowniczka ds. marketingu i reklamy – Justyna Gawlińska. Zebrani dyskutowali na wiele tematów, a między innymi poruszyli kwestie budżetu, I i II drużyny, zespołu juniorów, a także akcji marketingowych. Poniżej podsumowanie spotkania.
Budżet
Pierwsze pytanie, podczas wczorajszego spotkania, dotyczyło budżetu SPR Wisły Płock na sezon 2022/2023. Kibice dopytywali o jego wielkość, a także porównanie względem ubiegłych lat. W odpowiedzi Prezes Zarządu – Robert Czwartek, opowiedział Kibicom o budżecie Nafciarzy, którego wysokość sięga 18 mln. zł, co oznacza, że jest on wyższy od poprzedniego o 1,2 mln. zł. i tym samym najwyższy w historii. Prezes wyjaśnił również, że w naszym klubie opieramy się na budżecie szacowanym w danym roku kalendarzowym.
ORLEN Wisła II Płock oraz Juniorzy
Nie bez odpowiedzi zostały również pytania o drugi zespół ORLEN Wisły Płock oraz Juniorów. Kibice mówili o konieczności wypracowania systemu funkcjonowania klubu, dzięki któremu nasi wychowankowie będą mogli otrzymywać konkretne wynagrodzenie, a wraz z rozwojem znaleźć miejsce w seniorskiej drużynie. Dyrektor Sportowy – Adam Wiśniewski, wyjaśnił, że obecne zarobki zawodników drugiej drużyny są współmierne z poziomem ligi, w której grają. Zarówno Dyrektor Sportowy, jak i Prezes Nafciarzy chcieliby, aby seniorska drużyna opierała się na wychowankach, a juniorzy zostawali w klubie, jednak klub ze względów finansowych nie jest w stanie zapewnić zatrudnienia wszystkim. Adam Wiśniewski wspomaga też młodych graczy w znajdywaniu innych klubów.
SKF Wisła Płock
SPR Wisła Płock stawia na wsparcie SKF Wisły Płock, która przygotowuje adeptów piłki ręcznej w trzech kategoriach wiekowych. Klub chce, aby młodzież była szkolona w odpowiedni sposób już od podstaw. Od sezonu 22/23 trenerem ORLEN Wisły II Płock oraz Juniorów będzie Michał Skórski, który wraz z Leonem Sowulem zadba również o SKF. Będą oni kontrolować postępy młodych zawodników, a także wspierać i szkolić ich trenerów. W całym procesie będzie uczestniczył również Xavi Sabate, dzięki czemu zawodnicy Stowarzyszenia Kultury Fizycznej Wisy Płock, będą znali jego wizję oraz zasady panujące w I zespole, już od początku.
Środek rozegrania i kontuzje
Kibiców trapił także fakt kontuzji rozgrywających ORLEN Wisły Płock – Niko Mindegi i Gergo Fazekasa oraz brak ich zastępstwa. Prezes i Dyrektor Sportowy uspokoili kibiców, informując, że klubu zapewni pomoc dla Dimy Zhitnikova na środku rozegrania, a nowi zawodnicy zostaną ogłoszeni w najbliższych dniach. Wspomniano również, że Niko przyjedzie do Płocka, by trenować z zespołem, w listopadzie, a następnie wróci do Hiszpanii dokończyć rehabilitację. W styczniu Hiszpan ma być gotowy do gry, natomiast Gergo Fazekas w listopadzie. Przy okazji wyjaśniono nieobecność Tina Lucina, który zmaga się z delikatnym urazem i dołączy do zespołu do pierwszego ligowego meczu. Padło też pytanie o Oliwiera Kamińskiego – zgodnie z odpowiedzią Adama Wiśniewskiego – Oliwier wyleczył już kontuzję, a teraz skupia się na przybraniu masy mięśniowej, która jest kluczowa, aby mógł występować w I drużynie.
Sponsorzy
Tradycyjnie jednym z najciekawszych dla Kibiców tematów byli sponsorzy. Prezes Robert Czwartek poinformował, iż klub stara się o wsparcie Polskiej Organizacji Turystycznej, która wspomaga polskie drużyny, grające w europejskich rozgrywkach. Kibice otrzymali również odpowiedź na pytanie „Kto odpowiada za pozyskiwanie sponsorów?” – Prezes przybliżył zebranym, jak wygląda proces pozyskiwania nowych firm. Droga rozpoczyna się w dziale marketingu, który przygotowuje ofertę sponsoringu i płynące z niego korzyści, a następnie Prezes kieruje ofertę do potencjalnych sponsorów i finalizuje rozmowy. Padła także informacja o nowym sponsorze, z którym klub rozmawia od dawna i jest szansa, że rozmowy te zakończą się sukcesem.
Koniec kontraktów
Podczas spotkania, rozmawiano o Sergeiu Kosorotovie – klub poinformował, że ma on kontrakt 2+1, a umowa zawiera klauzulę wykupu. Adam Wiśniewski chce zatrzymać Rosjanina w Wiśle, mimo zainteresowania ze strony innych klubów, jednak jak podkreśla ostateczna decyzja należy do samego Kosorotova. Ponadto, Dyrektor Sportowy prowadzi negocjacje z zawodnikami, którym kończą się kontrakty. Kibice pytali również o ewentualne zastępstwo, gdyby klub chciał opuścić Xavi Sabate – Prezes Robert Czwartek zapewnił, że zawsze posiada plan awaryjny.
Akcje marketingowe
Nie zabrakło pytań o wywalczenie przez Nafciarzy Pucharu Polski i braku fety na Starym Mieście. Prezes wyjaśnił, że powodem takiej sytuacji był napięty terminarz w ostatniej fazie sezonu, a także fakt, że klub chciał jak najszybciej wysłać graczy na zasłużone wakacje i międzysezonową regenerację. W ofercie klubowego sklepiku pojawiły się okolicznościowe koszulki, a Prezes ma nadzieje, że wyczekiwane trofeum i sukces będą wystarczającymi motywatorami dla płocczan do zakupu karnetów i biletów oraz uczestnictwa w meczach Nafciarzy w sezonie 22/23. Poinformował również, że już wiadomo, że sprzedaż karnetów jest wyższa niż w ubiegłych latach.
Kibice ucieszyli się z szybkiego wprowadzenia do sprzedaży koszulek meczowych i dopytywali o karty z zawodnikami do zbierania autografów – jak zapewniła Kierowniczka ds. marketingu i reklamy – Justyna Gawlińska, będą one dostępne w ofercie klubowego sklepu.
W sezonie 2022/2023 zmianie ulegną dni meczowe, które mają być urozmaicone o wiele atrakcji dla fanów Nafciarzy w każdym wieku. Justyna Gawlińska opowiedziała Kibicom o planach na rozbudowaną strefę gastronomiczną – foodtrucki, a także o Paszportach Młodego Nafciarza. Wzbogacone zostaną także przerwy, pod warunkiem, że nie zaskoczy nas pandemia. Podczas meczu z Górnikiem Zabrze na Kibiców będzie czekała Strefa Pucharowa i fotograf, aby każdy mógł zrobić sobie zdjęcie z wyjątkowym trofeum.
Remont OA
Uspakajamy – remont Orlen Areny nie wpłynie na mecze ORLEN Wisły Płock. Nafciarze, mimo przygotowań i remontu hali przez MOSiR przed styczniowymi Mistrzostwami Świata, nie zmienią lokalizacji swoich domowych spotkań. Wszelkie prace mają zostać zakończone do 3 września i właśnie dlatego pierwszy mecz Wiślacy zagrają na wyjeździe.
Kibice, dziękujemy za udział w spotkaniu, liczne pytania i zaangażowanie w życie i działalność klubu. Do zobaczenia podczas prezentacji zespołu w Galerii Mazovia ( więcej informacji – TUTAJ) oraz już niedługo w Orlen Arenie!